Birželis 2018
P A T K P Š S
« Bal    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

MOTOpress veidaknygėje


Reklama:



„Sausa“ ekologiška plovykla ir jų naudojama valymo priemonė MO

2011 02 23 | Autorius - Tomas

Prisipažinsiu, šis žemiau aprašomo MO ploviklio bandymas buvo atliktas jau senokai – 2010 m. vasarą, po pažinties su MO atstovais logistikos parodoje. Ir tik dabar, artėjant pavasariui, nusprendėme paskelbti mūsų bandymų rezultatus.

Parodoje pamačiau reklamuojamą naują paslaugą – aplinkai draugišką automobilių plovimą be vandens. Buvo teigiama, kad naujoji „sauso“ plovimo priemonė leidžia nuplauti automobilį taip pat gerai, kaip ir tradiciniu būdu, tik lengviau ir be žalos aplinkai. Šiuo būdu automobilį nuplauti galima specialiose plovyklose arba pačiam, bet kurioje vietoje, naudojant tik plovimo skystį ir šluostę. Pasidarė smalsu, kaip šis naujas „stebuklas“ susidoros su purvinų motociklų paviršiais.

Kadangi neesu itin pedantiškos natūros ir saviškį motociklą po „dušu“ pakišu gan retai, jau nekalbant apie lakstymą aplinkui su skurle, išbandyti naują priemonę, ir išreikšti savo nuomonę paprašiau blizginimo speco Jevgenijaus. Kas nors kartą matė jo motociklą supras kodėl.

Bandymų Įspūdžiais dalinasi Jevgenijus (CaT)

Pradžiai turiu pasakyt, kad beveik visada plaunu, poliruoju ir vaškuoju savo motociklą pats. Ir darau tai dažnai – praktiškai po kiekvieno pasivažinėjimo. Išbandžiau skirtingus tam reikalui skirtus chemijos produktus ir turiu su kuo lyginti. Nuvalyti motociklą, pasigrožėti rezultatu man yra toks pat malonumas kaip ir pats važiavimas juo.

Dažniausiai atstatinėti dažų spindesį ir chromo blizgesį tenka garaže, „sausuoju“ būdu. Todėl, kai sulaukiau pasiūlymo išbandyt naują „sausą“ plovyklą ir jų naudojamą plovimo priemonę – MO ploviklį, su malonumu sutikau.

Paprašytas sąžiningai įvykdžiau pirmą užduotį – iki bandymų dienos savaitę neploviau savo motociklo. Po geros savaitėlės atvykau į susitikimo vietą, kur kolegoms apžiūrėjus motociklą buvo nuspręsta – jis yra per švarus ir reiktų jį stipriau išpurvinti, kad plovykla galėtu parodyt viską ką sugeba. Tad pakeliui į plovyklą, laikinai įsikūrusią šalia AKROPOLIO, dar buvo aplankytos balos, smėlio ir purvo krūvos, kol pagaliau buvo pasiektas plovimui tinkamas stovis.

Pamatę du murzinus ir purvais aplipusius motociklus plovyklos darbuotojai akivaizdžiai neapsidžiaugė, tačiau, nusprendę visgi nepasiduoti, paprašė palaukti, kol atauš įkaitę motociklų varikliai ir pradėjo ruoštis blizginimui. Apsiginklavę šluostėmis, šepetukais, specialia ekologiška chemija ir kantrybe du vaikinai iš visų jėgų bandė nuvalyti smėlį, nuplauti purvą ir gražinti chromui pirminį blizgesį. Vienas iš jų pasakojo apie stebuklingos chemijos sudėtį ir panaudojimo galimybes. MO plovyklos darbuotojai juvelyriškai šepetukais krapštė smėlį ir purvą iš sunkiai prieinamų tarpelių, sudėtingos formos detalių – trynė, purškė, vėl trynė, ir poliravo (juk „šlapio kercherio“ šalia nebuvo, juk tai – „sausa“ plovykla). Praėjo pirma valanda. Aiškiai matėsi, kad vyrukai įgudę valyti didelius ir daugmaž lygius automobilių paviršius, o čia… „čioperis“ (YAMAHA WARRIOR) su tūkstančiu ir viena maža detale. Rezultatas buvo pasiekiamas labai sunkiai ir labai lėtai. Neapsikentęs pasiūliau savo pagalbą. Juolab buvo įdomu pačiam išbandyt naują „sauso“ valymo priemonę bei paliginti ją su anksčiau turėtais produktais.

Gavau valiklio buteliuką, dvi mikropluošto šluostes (vieną valymui, kitą poliravimui), išklausiau instruktažą ir pirmyn. Sąžiningai valiau savo motociklo pusę. Praėjo dar viena valanda. Supratau, kad prilipusį smėlį ir purvo gabalus bus gerokai paprasčiau nupūsti aukšto slėgio vandens srove. Taip vėliau ir padariau. Aišku galima buvo ir toliau žaisti – tarsi archeologui šepetukais valyti visus kampus, briaunas ir sujungimus, bet ar verta?

Tapo aišku, kad purvindamas savo motociklą šį kartą persistengiau. „Sausas“ valymas, nepriklausomai nuo jame naudojamo produkto, tikrai neskirtas bekelės mėgėjams. Netinka jis ir metus neplautam motociklui. Tokiems „sunkiems“ atvejams reikalingas įprastas būdas – vanduo, šampūnas ir kempinė.  Net po kelionės lietuje purvą nuo motociklo bus greičiau ir parasčiau nuplauti klasikiniu būdu. „Sausas“ valymas greičiau skirtas tiems, kas didesnio purvo iš esmės vengia, o savo motociklą blizgina kasdieną.  Galima teigti, kad prieš pradedant „sausą“ valymą motociklas turėtų būti daugmaž švarus, o „sausas“ valymas ir MO priemonė suteiks švarai išbaigtumo – bus nuvalytos dulkės, nežymios purvo dėmės, musės ir pan. Be to praktiškai visi „sausi“ valikliai savo sudėtyje turi vašką, arba panašų produktą, suteikiantį trigubą valymo efektą – motociklas nuvalomas, išblizginamas ir padengiamas „apsaugine“, purvą atstumiančia, plėvele (kas palengvina valymą ateityje).

Praėjus mėnesiui po bandymų nusprendžiau, kad privalau EKO-plovyklai duoti dar vieną galimybę parodyti ką sugeba jų produktas – po eilinio pasivažinėjimo užsukau pas juos į svečius nelauktas ir nekviestas. Šį kartą motociklas buvo nepalyginamai švaresnis, prieš kokius 200-300 km kruopščiai nuvalytas. Tačiau ir tiek užteko, kad kelio nešvarumai, dulkės ir musės rastų savo vietas ant dažytų, ir chromuotų paviršių.
Ir vėl pasidalinę darbais pradėjom valyti motociklą – aš vieną, plovyklos darbuotojas kitą motociklo pusę. Mano tikslu buvo įvertinti MO valiklio savybes, galimybes ir palyginti jį su konkurentų siūlomais produktais. Šį kartą darbą baigėm daug greičiau. Rezultatu aš likau patenkintas – valiklis greitai ir kokybiškai blizgina nuvalytus paviršius. Tiek dažams, tiek chromui jis suteikia spindesio ir „gilumo“ pojūtį, vizualiai atnaujina, ir „lygina“ paviršius. Jį galima būtų naudoti net kaip vaškavimo priemonę. Be abejo, jis nepakeis poliravimui skirtų abrazyvų, todėl norint gero rezultato dažų paviršius privalo jau būti paruoštas (nuvalytas ir nupoliruotas). Tačiau valymo savybėmis nebuvau sužavėtas – jo pagalba nesunkiai galima nuvalyti dulkes, stabdžių kaladėlių apnašas nuo ratų, muses nuo šakių, žibintų, ir veidrodėlių, bet kitus, sunkiau nuvalomus nešvarumus (asfalto smalos apnašas ir kt.), teks trinti ilgai, o gal net pasinaudoti kitomis, agresyvesnėmis cheminėmis priemonėmis. Kitų gamintojų produktai su tokia užduotimi susitvarko tikrai lengviau. Gal dėl to, kad jie nėra „EKO“ (ekologiški)? Taigi, man pasirodė, kad šis, porą kartų išbandytas MO valiklis, greičiau galėtų  būti vadinamas blizgikliu nei plovikliu.

Negaliu nepaminėti draugiškų, sąžiningų ir kruopščių plovyklos darbuotojų. Jų pastangos  vertos aukščiausio įvertinimo. Priemonių valomųjų savybių trūkumus jie su kaupu kompensuoja savo entuziazmu, noru padėti ir darbo kokybe.

Išvados:

Pirmame bandyme dalyvavo Mindaugas, Jevgenijus ir aš. Aš tik stebėtojo vaidmenyje, o Mindaugas su Jevgenijumi MO ploviklį išbandė savo rankomis. Visų nuomonės daugmaž sutapo – jei motociklas labai purvinas, šis ploviklis gali būti tik viena iš kompleksinio motociklo plovimo priemonių proceso išbaigimui. Jis puikiai tinka išblizginti motociklą pardavimui arba prieš juo važiuojant į renginį, pačiame renginyje ar parodos metu. Mikropluošto šluoste greičiau nuvalomi didesnio ploto paviršiai, tad vien blizgius agregatus ir detales turinčius „čioperius“ teks glostyti šepetėliais gerokai ilgiau, nei spoileriais apkabintą motociklą. Jeigu ruošiatės 17 Lt kainuojančiu MO plovikliu purkšti ir valyti kiekvieną motociklo „aštrų užkampį“, jo išeiga bus greičiausiai didesnė, nei automobiliui.


Kategorija : Daiktai / Lietuvoje
Reitingas: 4.50 (Įvertino 4)

Komentarai:
simona 2011 02 23 | 23:24

Kazkada Panoramoj man masina sitie MO plove. Kol apsipirkau (20min) tai visa isblizgino, nors buvo gerokai apsinesusi purvu. Tai likau patenkinta. Tik kaip su motociklais neaisku… As jau geriau su poliroliu praeinu baka, plastikus, ir gerai… Reiks kada vasara is MO isbandyt :-)

Ramunas 2011 02 24 | 8:28

Keistas reikalas, o tai kokiu būdu abrazyvas pašalinamas tarkim nuo automobilių, tipo nereikia visiškai vandens plovimo naudoti? Ar visgi kaip ir rašo, pradžioj į plovyklą o vėliau į Mo?

Tomas 2011 03 4 | 8:45

Ramūnas -> jie savo plovykloje stipriai išpurvintiems automobiliams nuplauti turi ir kitų priemonių, ne tik MO. Tačiau vandens kaip supratau nenaudoja.


Prisijungimas

  • Artimiausi moto renginiai:
    • Anonsuojamų renginių nėra
Mažiausia degalų kaina:

Projekto draugai: