Birželis 2018
P A T K P Š S
« Bal    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

MOTOpress veidaknygėje


Reklama:



“Operuojam” versto tipo amortizatorius!

2010 12 14 | Autorius - Andrius

Tikriausiai ne kartą teko matyti apsitepalavusius priekinius amortizatorius? Dažniausiai diagnozė būna paprasta – susidėvėję tepalo riebokšliai. Amortizatorius remontuoti servise šiais sunkiais laikais didelė prabanga, tad jei turite šiek tiek patirties, laiko ir noro – nesunkiai susitvarkysite juos patys.

Gražioji panelė perrinkinės KYB firmos amortizatorius, pasiskolintus iš Yamaha YZ250 motociklo. Pirmiausia jūsų užduotis internete susirasti motociklo eksploatavimo vadovą, liaudiškai dar vadinamą manual‘u, kurio amortizatorius „operuosite“. Abiejų amortizatorių perrinkimas užtruks maždaug dvi valandas. Vėliau, įgiję patirties, šį darbą atliksite kur kas greičiau. Taipogi jums gali prireikti kelių spec. įrankių:

1. Veržliarakčių komplekto.

2. Užveržimo jėgą (Niutonmetrus) rodančio veržliarakčio (galima apsieiti ir be jo).

3. Vidutinio pločio plokščio atsuktuvo

4. Riebokšlių įdėjimo įrankio

5. Tepalo aukščio matavimo įrankio

6. Motociklo eksploatavimo žinyno

7. Plono polietileninio maišelio arba plono plastiko gabalėlio riebokšlių uždėjimui

8. Spec. amortizatorių tepalo

9. Indo senam tepalui

Perspėjimas: Kiekvieno motociklo amortizatoriai skirtingi, todėl prieš ardydami, išstudijuokite eksploatavimo vadovą.

1 žingsnis: Nuimkite amortizatorių apsaugas, švariai nuplaukite priekinę motociklo dalį. Nuplovę pastatykite motociklą ant stovo, kad abu jo ratai laisvai suktųsi. Nuimkite priekinių stabdžių sistemą, ratą ir sparną.

2 žingsnis: Ant švaraus stalo išdėliokite naujas detales kurių prireiks tvarkant amortizatorių: tepalo/purvo riebokšlius, vidines/išorines įvores (jei žadate jas keisti). Tą patį padarykite su įrankiais.

3 žingsnis: Apalaiduokite viršutinio tiltelio varžtus. Kol amortizatorius vis dar priveržtas atleiskite jo viršuje esantį varžtą. Būtinai užsirašykite kiek milimetrų amortizatorius buvo iškilęs virš tiltelio – prireiks surinkinėjant.

4 žingsnis: Atleiskite apatinio tiltelio varžtus. Apėmę rankomis ir lėtai sukdami traukite amortizatorių žemyn. Stebėkite motociklą, kad ištraukus amortizatorių jis nenuvirstų.

5 žingsnis: Išėmę amortizatorių iki galo išsukite viršuje esantį varžtą.

6 žingsnis: Iki galo sustumkite vidinį štoką (chromuotą dalį) į amortizatoriaus vidų viršuje išstumdami spyruoklę. Naudodami du veržliarakčius nusukite varžtą esantį virš spyruoklės.

Atsukę varžtą išimkite spyruoklę ir paruoškite indą senam tepalui.

7 žingsnis: Apverskite amortizatorių ir išpilkite seną tepalą. Tepalo likučius išstumkite traukdami vidinį štoką.

8 žingsnis: Su plokščiu atsuktuvu atsargiai nuimkite purvo riebokšlį.

Tarp purvo ir tepalo riebokšlio yra fiksatorius, kurį būtina išimti norint visiškai išardyti amortizatorių. Išėmimui naudokite plokščią atsuktuvą.

9 žingsnis: Atėjo metas padalinti amortizatorių i dvi dalis. Kelis kartus atsargiai truktelkite vidinį štoką. Tepalo riebokšlis turėtų išsitraukti kartu su juo. Ištraukę štoką švariu skudurėliu apvalykite tepaluotas dalis.

10 žingsnis: Išimkite tepalinio riebokšlio atraminę plokštelę ir nepamirškite, kuria puse ji buvo įdėta (aštrusis kraštas į išorę). Apžiūrėkite vidines ir išorines įvores. Pakeiskite jas naujomis, jei susidėvėjusios.

11 žingsnis: Naudodami polietileninį maišiuką, arba ploną plastiko gabaliuką, užmaukite naują tepalo riebokšlį. Prieš maudami galite jį nestipriai sutepti tepalu.

Plastikas reikalingas tam, kad dedant riebokšlį, nepažeistumėte jo į aštrias amortizatoriaus briaunas.

12 žingsnis: Sutepkite įvores amortizatorių tepalu ir sudėkite jas į savo vietas. Dėdami įvores nepažeiskite chromuotos amortizatoriaus dalies.

13 žingsnis: Įkiškite vidinį amortizatoriaus vamzdį į išorinį.

14 žingsnis: Naudodami riebokšlio įdėjimo įrankį švelniai įstatykite riebokšlį į savo vietą.

Kai jis bus savo vietoje, jūs aiškiai turėtumėte matyti riebokšlio fiksatoriaus įpjovą. Įstatykite fiksatorių, purvo riebokšlį ir patikrinkite, ar judėdamas amortizatorius nestringa.

15 žingsnis: Pripilkite į amortizatorių tepalo tiek, kiek nurodyta motociklo eksploatavimo žinyne.

16 žingsnis: Naudodami tepalo kiekio matavimo įrankį pamatuokite, ir jei reikia, pašalinkite tepalo perteklių. Keletą kartų lengvai sustumkite ir ištraukite gesinimo štoką tam, kad pilnai užpildytumėte kasetę tepalu. Stumdykite štoką tik apie 15 cm. Didesniais pastūmimais prileisite į kasetę oro. Jeigu reikia dapilkite tepalo.

Mūsų aprašomo YZ250 amortizatoriaus intervalas yra – nuo 105 mm iki 135 mm. Taigi pilame tepalo tiek, kad iki sustumto amortizatoriaus viršaus liktų 135 mm. Darome taip, kadangi reguliuojant amortizatorius įpilti tepalo į jau surinktus yra papraščiau, negu jį išpilti. Nepamirškite kad tepalo kiekis įtakojo amortizatorių minkštumą/kietumą. Tai vienas iš būdų sureguliuoti amortizatorius pagal vairuotojo svorį.

17 žingsnis: Lėtai ištraukite gesinimo štoką iki galo ir įdėkite spyruoklę.


18 žingsnis: Su viena ranka prilaikykite gesinimo štoką, o su kita užsukite varžtą.

19 žingsnis: Ištraukite išorinį štoką irpirštais įsukite varžtą. Priveršime jį, kai amortizatorius bus motocikle.

20 žingsnis: Įstatykite amortizatorių į motociklą ir nestipriai priveržkite apatinio tiltelio varžtus. Priveržkite varžtą esantį amortizatoriaus viršuje, pagal gamintojo nurodytas specifikacijas. Priveržkite viršutinio tiltelio varžtus.

Sveikiname! Sėkmingai atlikote amortizatoriaus „operaciją“.

Atlikite tokią pačia procedūrą su antru amortizatoriumi ir prisukite visas nuimtas motociklo detales. Įsitikinkite, kad amortizatoriai vienodai iškilę virš viršutinio tiltelio. Dukart patikrinkite ar priveržėte visus varžtus, įstatykite ratą ir pirmyn į TRASĄ!

Išversta iš easterndirt straipsnio

Kategorija : Moto technika / Visos naujienos
Reitingas: 5.00 (Įvertino 3)

Komentarai:
Virgis 2010 12 16 | 10:10

Seksualiai 14′-ame zingsnyje ji ta sake suemus..:)

Tomas 2010 12 16 | 13:48

5-ame -ingsnyje vertėtų primint, kad varžtas yra veikiamas spyruoklės spaudimo, kad išsukinėjant neišsimušt akies :)

Andrius 2010 12 18 | 6:01

Tiesa sakant truputi pasisaugoti reiktu 6-tame žingsnyje. Tada varžtą nusukinejant veikia spyruokles spaudimas.

O tie 5-tu žingsniu spyruoklę prilaiko vidinis štokas, todel neturetu but sventines melynes paakyje :)


Žymos:

Prisijungimas

  • Artimiausi moto renginiai:
    • Anonsuojamų renginių nėra
Mažiausia degalų kaina:

Projekto draugai: