Birželis 2018
P A T K P Š S
« Bal    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

MOTOpress veidaknygėje


Reklama:



Moto GP – Honda pavarų dėžės paslaptys

2012 02 28 | Autorius - Donatas

Viena iš labiausiai saugomų paslapčių – Moto GP technologijos. Ir itin paslaptinga Honda RC212 lenktyninių motociklų, „slickshift“ pavarų dėžė. Nors Honda niekada oficialiai nebuvo atskleidusi pavarų dėžės paslapties, bet Moto GP analitikai kažkokiu būdu tai atskleidė. Nors visą slapta informacija buvo laikoma tik vieno žmogaus rankose – Mike Webb, Honda techninis direktorius. Jis ir turėjo pasirūpinti, kad visa informacija nepatektu į viešumą. Neoficialiais duomenimis, Mike Webb‘as, pasitikėjo tik vienu asmeniu iš Honda komandos, tai yra vyriausiu Honda mechaniku. Jam vieninteliam buvo leidžiama dirbti prie šios pavarų dėžės ir tik jis vienas turėjo galimybę keisti techninius parametrus ar sukimo skaičius šioms pavarų dėžėms. Dėl atskleistos informacijos, šiuo metu kenčia Honda komanda, kadangi kitos komandos ruošdamasis naujam sezonui bando pritaikyti Honda motociklų pavarų dėžės veikimo principus.

Sinchronizuota mechaninė pavarų dėžė, turinti specialų sinchronizatorių užraktą, įjungus pavarą, ji yra užrakinama, kuri leidžia absoliučiai visą galią perduoti per grandinę į galinį ratą. Nors galbūt ir skamba keistai, tačiau tai ir buvo visa Hondos motociklų paslaptis. Taip pat, yra žinoma, jog šias pavarų dėžės, specialiai šiems Honda motociklams,  projektavo, bei kūrė viena Didžiosios Britanijos įmonė „Zeroshift“.

Galvutėse padarytos išilginės įpjovos, į pavarų perjungimo svirtis.  Pagrindinė įpjova yra pirmosios pavaros žiede. Protinga šių žiedų judėjime yra tai, jog įjungus antrąją pavarą, visą greičių dėžė dirba vis dar pirmos pavaros pajėgumu, šį efektą padaro sinchronizatorių užraktas. Kai pirmoji pavara yra užrakinta, antrosios pavaros žiedas juda pasirengimo antrajai pavarai tvarka. Kadangi antroji pavara veikia greičiau nei pirmoji, antrosios pavaros žiedas, pasiekus tam tikrus variklio galios sūkius, akimirksniu iškelia diską į tolimesnę pavarą. Tokiu principu veikia ir visos aukštesnės pavaros. Ši pavarų dėžė sutaupo nuo 0,3 iki 0,5sekuntės lenktynėse.

Nors visa informacija jau yra žinoma ir Moto GP konkurentams, Honda komanda nepasimetė. Komandos prašymu, „Zeroshift“ jau kuria naują, unikalią transmisiją Honda RC212 motociklams.

Kategorija : Moto sportas / Moto technika / Užsienyje / Žiediniai
Reitingas: 5.00 (Įvertino 2)

Komentarai:
Albinas 2012 02 28 | 17:37

Nieko nesupratau. kazkoks tiesioginis gugletransleit lygio vertalas is anglu kalbos, su neaiskia terminologija…

Andrius 2012 02 29 | 8:33

siulau neasyk apie tai apie ka pats sunkiai suvoki. Siaip straipsniai neblogi

žinomas 2012 02 29 | 10:23

Dar kai darai copy>paste iš užsienio šaltinio (kad ir pagal surastą nuorodą dvasingame forumiuke), pagal teisę ir etiką privalu nurodyti šaltinio pavadinimą


Žymos:

Prisijungimas

  • Artimiausi moto renginiai:
    • Anonsuojamų renginių nėra
Mažiausia degalų kaina:

Projekto draugai: