Rugsėjis 2018
P A T K P Š S
« Bal    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

MOTOpress veidaknygėje


Reklama:



LITO SORA – didelis, piktas, elektrinis “strytas”

2011 10 6 | Autorius - Andrius

Į elektrinių motociklų rinką braunasi vis daugiau gamintojų. LITO – jauna kompanija iš Monrealio nenori atsilikti ir el. transporto gerbėjams pristato visiškai naują elektrinį motociklą – SORA. Jeigu manote, kad tai eilinis, ne daugiau 100 kilometrų galintis nuvažiuoti, motociklas, labai klystate. SORA su naujų technologijų didžiuliais ličio polimerų elementais vienu įkrovimu sugeba nuvažiuoti net 300 kilometrų , o atsukus rankeną iki galo gali išvystyti maksimalų 200 km/h greitį. Tokia distancija ir išvystomas greitis šiandieninio elektrinio transporto rinkoje yra pakankamai retas reiškinys. Motociklas pasižymi galybe įdomių techninių sprendimų – pvz. lietimui jautriu GPS ekranu arba elektra reguliuojama motociklo ergonomika.

Šis „mažylis“ sveria 240kg! Iš el. variklio į ratą sukimo jėga perduodama ne grandine, o diržu. Toks sprendimas sumažina galios nuostolius, triukšmą ir leidžia motociklui pasiekti 200 km/h greitį. Didžiąją dalį svorio sudaro el. elementai. Jei palygintumėte ZERO S ir LITO SORA liktumėte nustebę – SORA generuoja beveik tris kartus daugiau galios! Kaip šią galią išnaudosite, jūsų reikalas – arba didesnis greitis, arba didesnis atstumas. Deja didžiuliai elementai turi ir trūkumų. Išsikrovusios baterijos įkrovimas užtruks 8 valandas, o pačių elementų pakeitimas naujais gali kainuoti naują japoniška “britva”. Viena įdomi ypatybė – kai  elementai pasikrauna, jūs į savo elektroninį paštą, arba SMS žinute į mob. telefoną, gaunate automatinį pranešimą, kad motociklas jau pasiruošęs kelionei.

Ant „bako“ esantis GPS su lietimui jautriu ekranu sujungtas su motociklo el. elementais, tad kai pažymite kelionės tikslą, SORA apskaičiuoja reikalingą energijos kiekį, energijos likutį, bei pasiūlo optimalų greitį pasirinktam maršrutui. Matydamas šią informaciją motociklo pilotas jausis užtikrinčiau, jam bus paprasčiau planuotis ilgalaikius sustojimus el. elementų įkrovimui.

Elektra valdomos sėdynės aukštį galite keisti iki 10 centimetrų, taip pasirinkdami optimalią, sau patogią sėdėseną kelionės metu. Mygtuko paspaudimu nuleidus sėdynę žemiau mėgaukitės važiavimu greitkelyje arba, įvažiavę į miestą, lengvai pakelkite ją aukštyn.

SORA išvaizda – skonio reikalas. Tačiau „kovinių gatvinukų“ mėgėjams ji tikrai patiks. Vienas iš akcentų – motociklo šone sumontuotas galinis amortizatorius. Linijos paprastos, bet tuo pačiu pabrėžiančios po gaubtais paslėptą galią. Aliuminio rėmas – korpuso dekoracijų dalis. “Boober” tipo sėdynė dera prie bendro vaizdo, o moderni galinė švytuoklė ir diržinės pavaros skriemulys tarsi sudėtiniai ateities „transformerio“ komponentai!

Apibendrinant – motociklas „prikimštas“ naujausių technologijų, parinkti įdomūs techniniai sprendimai, tačiau motociklo kaina, siekianti apie 125 000 Lt… nors ji net nėra oficialiai tiksliai skebiama. Gal dėl to, kad SORA kūrėjai vis dar nesuskaičiuoja galimo rinkos poreikio ir serijinės gamybos kaštų?

Techniniai LITO SORA duomenys:

Vaiklis – skysčiu aušinamas trifazis elektrinis AC variklis

Sukimo momentas – 80 Nm

Transmisija – automatinė, diržinė pavara

Maksimalus greitis – 200 km/h

Galios kontrolė – programuojamas valdiklis su LITO programine įranga: 3 pasirenkami režimai (galia, ekonomija, optimalus režimas numatytam atstumui).

Baterija – 12 kWh ličio polimerų su integruota elementų valdymo technologija

Įkrovimas – standartizuota J1772 el. jungtis (įkrovimas trunka 8 val.), regeneracinė stabdžių sistema

Prietaisai – lietimui jautrus 5,7 colio LCD ekranas, spidometras, baterijos likučio, perspėjimo indikacija, GPS navigacija , USB jungtis.

Rėmas – aliuminio lydinio

Tarpašinis atstumas – 1498 mm

Pakabos eiga – priekyje 125 mm, gale 127 mm

Pakaba – priekyje 43 mm versto tipo šakės, gale aliuminio švytuoklė su reguliuojamu ELKA amortizatoriumi.

Ratai – priekyje 120/70 ZR17, gale 180/55 ZR17 padangos, lieti kaltinio aliuminio ratlankiai.

Stabdžiai – priekyje du pusiau „plaukiojantys“ 310 mm diskai ir radialinės keturių cilindriukų apkabos, gale vienas 250 mm diskas ir dviejų cilindriukų apkaba.

Sėdynė – elektra reguliuojamas aukštis (nuo 750 iki 850 mm).

Svoris – 240 kg

Kategorija : Gatviniai / Moto technika / Užsienyje
Reitingas: 5.00 (Įvertino 5)

Komentarai:
Mantas 2013 04 4 | 13:21

Koks įsibėgėjimas sek iki 100km/h?


Žymos:

Prisijungimas

  • Artimiausi moto renginiai:
    • Anonsuojamų renginių nėra
Mažiausia degalų kaina:

Projekto draugai: