Gruodis 2018
P A T K P Š S
« Bal    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

MOTOpress veidaknygėje


Reklama:



Įspūdžiai po ralio “Aplink Lietuvą 2010”

2010 09 8 | Autorius - Mindaugas Šimėnas

Kuomet automobilininkai pakviečia motociklų vairuotojus sudalyvauti jų organizuojamose varžybose, dažniausiai tai baigiasi nepasiruošimu ar nepakankamu dėmesiu dviračių transporto priemonių specifikai. Žinoma, kartais būna ir atvirkščiai. Antrosios minties palaikomas, prieš mėnesį priėmiau draugo Balio (Bardausko) pasiūlymą sudalyvauti jau beveik aštuonis dešimtmečius rengiamame ralyje „Aplink Lietuvą 2010“ Prezidentės taurei laimėti. Nėra ką prarasti. O smagiai praleisti laiką tikrai neatsisakyčiau.

Ankstų penktadienio rytą susikroviau visus reikalingus (ir nereikalingus) įrankius, drabužius, „snikersus“ ir kitus keliauninko rakandus į kuprinę ir išskubėjau į Kačerginę – ten turėjo vykti varžybų prologas. Kuomet paraiškas dalyvauti ralyje atsiunčia daugiau nei 130 ekipažų, nieko nuostabaus, kad 12:00 val. atvykus į vietą, užsiregistruoti pavyko tik gerokai po pietų. O ir startas motociklams numatytas nei anksti nei vėlai – 18:00. Daug laiko apmąstymams, prologo trasos įsidėmėjimui bei pietų poguliui. Registracijos metu visi gavome kelio knygas – pagal jose atspausdintą legendą per 3 dienas reikės įveikti kone 800km. Viskas būtų gerai, jei ne smulkus faktas, jog ne visi dalyvavę motociklininkai (jų buvo „net“ 6!) turi maršruto legendos laikiklius, o tie, kas ją turi, vargu ar būtų lengvai suklijavę ir suvynioję A4 formato lapus į tą mažą dėžutę… Bet klijavo, karpė, vyniojo, vargo… Nebūčiau tikras lietuvis, jei likus dienai iki varžybų nebūčiau organizatoriams pasiskundęs dėl tokio (galimo) nepatogumo. Mano balsas liko išgirstas – gavau PDF failą su visu maršrutu, atsispausdinau „two pages per sheet“, susiklijavau ir viską suvyniojau į mechaninį „Acerbis“ legendos skaitytuvą. Ir, kaip tikras lietuvis, pamiršau su kitais motociklininkais šiuo „radiniu“ iš anksto pasidalinti. Nepykit!

Dabar vėl sugrįžkime atgal. Į ralį registravausi tikėdamasis, jog didžiąją dalį greičio ruožų sudarys žvyrkeliai, miškų keliukai ir kiti minimaliai asfalto paliesti Lietuvos kampeliai. Dalyvių sąraše išvydęs Mindaugą Slapšį, Balį Bardauską (Dakaro ralio dalyviai), Gintautą Igarį (Tuareg ralio dalyvis) ir Gyti Kaziliūną (supermot-kros-enduristas) tuo net neabejojau. Tačiau sąraše buvo ir mergina – Rūta Čiutelytė su tikrai ne-enduriniu Honda CBF500. Irgi lėks žvyrais? Nemanau. Tik pavarčius kelio knygą tapo aišku, kad visus tuos 800km teks „smaugt“ asfaltu, su vos 10km žvyro ar kroso (autokroso, ne motokroso) trasų. Gudresni dalyviai (Mindaugas, Gintautas, Gytis) atsivežė su savimi dvejus ratų komplektus. Vieni – asfaltui, kiti bekelei. Gytis, apart to kad dažnais keisdavo ratus, aplamai dažnai tvarkydavo savo KTM‘ą. Kaip jums vaizdas, kai Kačergos aikštelėje ant šono guli motociklas su jau n-tąjį kartą ardoma sankaba? Mes juokėmės, bet remontai padėjo – pirmoje rungtyje (slalome) Gytis pasirodė puikiai. Toliau sekė dar keli slalomai, ratas aplink Kačerginę su 4 gesinimo zonom bei keli ratai vadinamoj kroso trasoj, kurioje žvyras sudarė tik apie 200m. Taip ir baigėsi prologas. Buvau įsitikinęs, kad pavyko pasiekti gan neblogus laikus, bet rezultatų lentoje ties mano ir Gyčio numeriais švietė ir stulpeliai su baudomis – jų mes gavome net po 2 minutes. Kaip vėliau pavyko išsiaiškinti, baudas gavome už per ankstų įvažiavimą į startinę zoną. Nors ir startavome paskutiniai (motociklininkai buvo sąrašo gale), tačiau neapsižioplinti nepavyko. O tas 2 minutes, kaip vėliau parodė rungčių ilgiai, atsirankioti bus labai labai sunku. Nenusimenam, ir laukiam rytdienios kovų.

Šeštadienio rytą visi išsirikiavome Kauno rotušės aikštėje, nuo kur per tą dieną reikės pasiekti Šiaulius – per tą pačią Kačerginę, Pavilkijo kroso trasą, Šakius, Jurbarką, Tauragę, Telšius. Asfaltiniai pravažiavimai tarp papildomų rungčių paruošti taip, kad suspėtų net ir patys lėčiausi. Net ir su sustojimais kuro užsipylimui, sekantį tašką visuomet pasiekdavome bent dvidešimčia minučių anksčiau. Taip lieka laiko trasai apžiūrėti, o jei tai yra tikslaus važiavimo rungtis (per tam tikrą laiko atkarpą reikia išlaikyti tolygų greitį), tai spėjam ir navigacines sistemas (jos buvo leidžiamos) „nunulinti“ ties grafa, kur nurodytas vidutinis važiavimo greitis. Įdomi rungtis – jei tarkim 10km atkarpoje atvažiuoji 10 sekundžių per anksti ar per vėlai nei yra numatyti, gauni baudos. Tik šį kartą sekundinės, ne minutinės. Ekstremaliausia dienos rungtis buvo Šiauliuose. Miestą pasiekę apie 20:30, startavo jau tik gerokai sutemus. Kartodrome – balos, trasa neapšviesta, o kaikurių motociklai kaip tyčia sugalvoja atsisakyti priekinių žibintų paslaugų. Ne paslaptis, kad tai Gyčio KTM. Tas pats, kuris nuo Telšių iki Šiaulių nusigavo su subyrėjusiais galinio rato guoliais…

Nakvynė – Šiaulių viešbutyje. Sekmadienio rytą pirmieji dalyviai prie starto linijos tame pačiame kartodrome stojo jau 7 valandą ryto. 7:40 man skambino Mindaugas paklausti, ar aš pasiruošęs. Na taip, jau beveik išlipau iš lovos… Per stebuklingai trumpą laiko tarpą pasiruošiau, ir, net nepasinaudojęs nemokamų pusryčių galimybe, išskubėjau į kartodromą – sausą ir visai nesutemusį! Nuo Šiaulių kelias vingiavo pro Rokiškį, kur miesto centre vyko 7 sekundes trukęs greituminis slalomas, bei Anykščių kartodromą. Jei atvirai, tai pats smagiausias kelias buvo nuo Anykščių, pro Alantą, Molėtus. Siauras, vingiuotas, ir, viršijant 80km/h, leidžiantis pasimėgauti laisvo skrydžio sekunde… Tokie keliai turėtų būti įtraukti į ralio greituminius ruožus (jei tik kas leistų….)

Finišas buvo pasiektas gerokai po pietų. Čia jau niekas nebeskyrė baudos minučių už tai, kad valanda anksčiau nei organizatoriai buvo numatę pasiekėme ralio pabaigą. Eilė prie Prezidentūros, kur p. Dalia apdovanojo geriausią automobilininkų ekipažą ir apsvarstė galimybė kitąmet startuoti pati (kaži kas būtų, jei prezidentė savo taurę laimėtų?), ir visi pajudėjome Litexpo parodų rūmų link. Čia padėkas dalino federacijų atstovai – negausiai mūsų grupelei diplomus bei padėkas įteikė LMSF prezidentas V.Visockis.

Kaip trumpai įvertinti šį ralį? Sekundės tikslumu sustyguotas smagus asfaltinis savaitgalio pasivažinėjimas, kuomet vos kelioms minutėms yra reikalingos krosinės, ar bet kurios kitos, bent kiek grubesnės padangos. Būtų dar smagiau, jei dalyvių būtų daugiau, bet žadančių dalyvauti kaskart būna dvigubai daugiau nei stojusių prie starto linijos. Gal kitąmet pavyktų surinkti bent dvidešimtį motociklininkų? Juk startuoti galima su bet kokia technika, jei jau sukuriama atskira klasė, padedanti išvengti to vos apčiuopiamo žvyro ir purvo…

P.S. Pirmas finišavo Mindaugas (Slapšys), antras liko Balys, trečias – Gintautas. Gavę baudos minučių, mes su Gyčiu likome be apdovanojimų, Rūta liko pirma savo klasėje.

Kategorija : Lietuvoje / Moto sportas / Renginiai
Reitingas: 4.20 (Įvertino 5)

Komentarai:
Loginanda 2010 09 9 | 5:41

Uzskaitom :) O ar kada anksciau motociklai dalyvavo sitam ralyje?

skautas 2010 09 9 | 12:11

Jega :) turejo buti faina, gaila isankstines info nebuvo paskelbta, butume atleke palaikyt :)

Mindaugas 2010 09 9 | 13:21

Kaip tai nebuvo? Net ir motomanai.lt buvo paskelbta, ir enduro klube, neskaitant visu automobiliniu portalu :)


Žymos:

Prisijungimas

  • Artimiausi moto renginiai:
    • Anonsuojamų renginių nėra
Mažiausia degalų kaina:

Projekto draugai: