Gruodis 2018
P A T K P Š S
« Bal    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

MOTOpress veidaknygėje


Reklama:



Honda XR – raudonųjų kiaulaičių gvardija

2010 08 11 | Autorius - Andrius

Honda XR – tai keturtakčių, vieno cilindro, off-road stiliaus motociklų serija, išgarsėjusi visame pasaulyje dėl savo neįtikėtino patvarumo bei pravažumo. Dabar šiuos motociklus iš rinkos po truputį  stumia naujieji CRF modeliai. Dauguma XR modelių buvo leidžiami dviejų versijų – R ir L.

R – labiau sportui pritaikyta versija. Sportiškesnė pakaba, galingesnis variklis, plastikiniai bakas. R versijos motociklai paprastai nėra registruojami, nes savo komplektacijoje neturi posūkių, galinio žibinto bei numerio laikiklio.

L – keliams pritaikyta motociklo versija. Sunkesnis, silpnesnis, turi el. starterį, pilną elektros paketą. Iš gamyklos atkeliavo su bekelei nepritaikytomis padangomis. Motociklas komfortiškesnis lyginant su R versija.

Iki šiol Honda išleido daugiau nei dešimt XR modelių. Deja dabar dažniausiai galime pamatyti tik XR650R ir XR650L modelius.

XR mažiesiems

Mažakubatūriai XR modeliai buvo sukurti mūsų jauniausiems ekstremalams. Jie panašūs į dabartinius „pitbike“ motociklus.

XR50R


Pirmieji egzemplioriai prekyboje pasirodė nuo 1968 metų. Šis motociklas puikiai tinka mokyti mažiausius ekstremalus važiuoti.

Variklis:

  • Variklis: 49cc, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, dviejų vožtuvų
  • Karbiuratorius: 13mm
  • Suspaudimo laipsnis: 10.0:1
  • Uždegimo sistema: CDI.

Išmatavimai:

  • Svoris: 49kg.
  • Sėdynės aukštis: 550mm.
  • Degalų talpa: 3 litrai

Perdavimas:

  • Transmisija: 3 laipsnių greičių dėžė su automatine sankaba.

Pakaba:

  • Priekyje: 27mm amortizatorius, 97mm eiga.
  • Gale: amortizatorius, 72mm eiga.

Stabdžiai:

  • Stabdžiai: Priekyje ir gale būgniniai

XR70R


Variklis:

  • Variklis: 72cc, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, dviejų vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 9.0:1
  • Karbiuratorius: 13mm.
  • Uždegimo sistema: CDI.

Išmatavimai:

  • Svoris: 56kg.
  • Ratų bazė: 1054mm
  • Sėdynės aukštis: 647mm
  • Degalų talpa: 6 l., įskaitant 0,8 l. rezervą

Perdavimas:

  • Transmisija: 3 laipsnių greičių dėžė su automatine sankaba.

Pakaba:

  • Priekyje: 27mm teleskopinės šakės, 102mm eiga.
  • Gale: Vienas amortizarius, 94mm eiga.

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje/Gale būgniniai
  • Padangos: Priekyje: 2.50 X 14. Gale: 3.00 X 12

XR75R

Variklis:

  • Variklis: 75cc, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, dviejų vožtuvų
  • Karbiuratorius: 20mm Keihin.
  • Uždegimo sistema: CDI.

Išmatavimai:

  • Svoris: 63kg
  • Degalų talpa: 6l

Perdavimas:

  • Transmisija: 5 laipsnių mechaninė greičių dėžė

Stabdžiai:

  • Stabdžiai: Priekyje ir gale būgniniai

XR80R


Variklis:

  • Variklis: 79cc, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, dviejų vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 9.7:1
  • Karbiuratorius: 18mm
  • Uždegimo sistema: CDI

Išmatavimai:

  • Svoris: 63kg
  • Ratų bazė: 1193mm
  • Sėdynės aukštis: 723mm
  • Degalų talpa: 6 l., įskaitant 0.8l. rezervą

Perdavimas:

  • Transmisija: 5 laipsnių mechaninė greičių dėžė

Pakaba:

  • Priekyje: 27mm Showa amortizatoriai, 127mm eiga
  • Gale: Vienas amortizarius, 109mm eiga

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje ir gale būgniniai
  • Padangos: Priekyje: 2.50 X 16. Gale: 3.60 X 14

XR100R

Variklis:

  • Variklis: 99 kub.cm, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, dviejų vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 9.4:1
  • Karbiuratorius: 20mm
  • Uždegimo sistema: CDI

Išmatavimai:

  • Svoris: 67kg
  • Ratų bazė: 1270mm
  • Sėdynės aukštis: 762mm
  • Degalų talpa: 6 l., įskaitant 0.8 l. rezervą

Perdavimas:

  • Transmisija: 5 laipsnių mechaninė greičių dėžė

Pakaba:

  • Priekyje: 27mm Showa amortizatoriai, 127mm eiga
  • Gale: Amortizatorius su reguliuojamu atmetimu, 119mm eiga

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje ir gale būgniniai
  • Padangos: Priekyje: 2.50-19. Gale: 3.00-16

Didieji XR modeliai

XR125L

Savo laiku šis modelis buvo labai populiarus tarp pradedančiųjų vairuotojų. Savo populiarumą motociklas užsitarnavo dėl klaidas atleidžiančio valdymo, didelės eigos amortizatorių bei labai geros amortizacijos, kuri puikiai sugerdavo įvairius kelio nelygumus, ekonomiškumo ir aišku labai patikimo keturtakčio, oru aušinamo variklio. XR125L galia nei didelė nei maža – 8.1kW prie 8500rpm. Motociklas įsibėgėja iki maždaug 65mph, o tai tikrai nėra mažai. El. starteris, vairo užraktas ir kiti patobulinimai rodė jog motociklas labiau skirtas važiavimui kelyje.

Variklis:

  • Variklis: 124cc, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, OHV
  • Suspaudimo laipsnis: 9.5:1
  • Karbiuratorius: 22mm
  • Maksimali galia: 8.3kW @ 8500 rpm

Išmatavimai:

  • Sausas svoris: 115kg.
  • Degalų talpa: 12l įskaintant 4.1l rezervą
  • Ratų bazė: 1.350mm
  • Sėdynės aukštis: 820mm

Perdavimas:

  • Perdavimo tipas: Grandinė
  • Greičių dėžė: 5 laipsnių, mechaninė

Pakaba:

  • Priekyje: 31mm amortizatorius, rato eiga 180mm
  • Gale: amortizatorius, rato eiga 160mm

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje diskiniai, gale būgniniai
  • Padangos: Priekyje: 90/90 -21. Gale: 130/80 -17

XR125L


Populiarus enduro motociklas. XR200R yra lengvesnis už 250R todėl valdymas žymiai lengvesnis. Minkšta pakaba daro motociklą patogesnį važiuojant ilgesnes distancijas. Šio modelio gamyba sustabdyta 2002 metais. 1984-1985 XR200R modeliai turėjo 4 vožtuvų RFVC variklius, deja jie dažnai perkaisdavo dėl per mažo tepimo.

Variklis:

  • Variklis: 195cc, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, dviejų vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 10.0:1
  • Karbiuratorius: 18mm
  • Uždegimo sistema: CDI

Išmatavimai:

  • Svoris: 101kg
  • Ratų bazė: 1,359mm
  • Sėdynės aukštis: 851mm
  • Degalų talpa: 10,9 l., įskaitant 1,80l. rezervą

Perdavimas:

  • Perdavimo tipas: Grandinė
  • Greičių dėžė: 6 laipsnių, mechaninė

Pakaba:

  • Priekinio amortizatoriaus eiga: 208mm
  • Galinio amortizatoriaus eiga: 211mm

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje ir gale būgniniai
  • Padangos: Priekyje: 80/100-21. Gale: 100/100-17

XR250R


Nesunaikinamas – taip sportininkai ir pradedantieji apibūdina šį modelį. Nuo pat išleidimo iki gamybos pabaigos XR250R buvo tobulinamas tik vieną kartą  – 1996 metais. Motocikle naudojamas Honda kompanijos pamėgtas variklis su RFVC vožtuvų sistema. Po atnaujinimo variklis išspaudė 18kW prie 8100rpm. Dėl savo patvarumo ir lengvos priežiūros XR250R išgarsėjo visame pasaulyje. Turbūt didžiausia diskomfortą kelia tai, jog nėra el. starterio, o šaltas, šis modelis mėgsta būti “paspardomas”. Su patobulintu XR250R Scott Summers dalyvavo net GNCC (Grand National Cross Country) varžybose. Deja nuo 2004 metų šį modelį pakeitė visiškai naujas ir daug modernesnis –  CRF250X.

Variklis:

  • Variklis: 249 kub.cm, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, keturių vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 10.2:1
  • Karbiuratorius: Keihin
  • Uždegimo sistema: CDI
    Maksimali galia: 23kW @ 8000 rpm

Išmatavimai:

  • Svoris: 108kg
  • Degalų talpa: 9.08l
  • Sėdynės aukštis: 914mm
  • Ratų bazė: 1400mm

Perdavimas:

  • Perdavimo tipas: Grandinė
  • Greičių dėžė: 6 laipsnių, mechaninė

Pakaba:

  • Priekyje: 41mm Kayaba amortizatoriai, reguliuojamas suspaudimas ir atmetimas, rato eiga 269mm
  • Gale: Pilnai reguliuojamas, Kayaba amortizatorius, rato eiga 269mm

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje diskiniai/Gale diskiniai
  • Padangos: Priekyje: 80/90 -21. Gale: 100/90 -18

XR250L


Tai registruojama XR250R versija. Pagrindiniai skirtumai: pilnas elektros paketas, “road legal” padangos, metalinis bakas, vairo užraktas, užvedimo spynelė ir t.t. Šie priedai šiek tiek padidino šio modelio svorį lyginant su 250R versija. Taip pat skiariasi karbiuratoriai. XR250L turėjo oru aušinamą, vieno cilindro variklį su RFVC vožtuvų sistema.  1996 metais modelis buvo atnaujintas. Gamyba baigta 2004 metais.

Variklis:

  • Variklis: 249 kub.cm, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, keturių vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 9.3:1
  • Karbiuratorius: 32mm.
  • Uždegimo sistema: CDI
    Maksimali galia: 22.4 AG @ 7500 rpm

Išmatavimai:

  • Svoris: 124kg
  • Degalų talpa: 9.7l
  • Sėdynės aukštis: 870mm
  • Ratų bazė: 1405mm

Perdavimas:

  • Perdavimo tipas: Grandinė
  • Greičių dėžė: 6 laipsnių, mechaninė

Pakaba:

  • Priekyje: 41mm Showq amortizatoriai, reguliuojamas suspaudimas, rato eiga 240mm.
  • Gale: Pilnai reguliuojamas, Showa amortizatorius, rato eiga 220mm

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje diskiniai/Gale diskiniai
  • Padangos: Priekyje: 80/100 -21. Gale: 100/100 -18

XR350R


Prekyboje pasirodė 1983-1985 metais.

Variklis:

  • Variklis: 339 kub.cm, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, keturių vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 9.5:1
  • Karbiuratorius: 2×26mm Keihin
  • Uždegimo sistema: CDI
    Maksimali galia: 22.4 AG @ 7500 rpm

Išmatavimai:

  • Svoris: 121kg
  • Degalų talpa: 9l

Perdavimas:

  • Perdavimo tipas: Grandinė
  • Greičių dėžė: 6 laipsnių, mechaninė

Pakaba:

  • Priekyje: 41mm, oro kiekiu reguliuojami amortizatoriai, rato eiga 280mm
  • Gale: Viena, pilnai reguliuojamas amortizatorius, rato eiga 290mm

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje diskiniai/gale būgniniai
  • Padangos: Priekyje: 90/90 -21. Gale: 130/80 -17

XR400R

Šis modelis rinkoje pasirodė 1996 metais. Dėl savo nedidelio svorio ir lengvo valdymo greitai išpopuliarėjo. Rėmu, plastikais ir pakaba dalinasi su XR250R. Taip pat turi vienodą oru aušinamą, vieno cilindro, variklį su RFVC vožtuvų sistema. Gana dažnai buvo galima išvysti patobulintą XR400R dalyvaujantį įvairiose varžybose. Kaip bebūtų gaila 1998 Yamaha pristatė modernesnį, WR400F modelį, kuris sporte išpopuliarėjo žymiai greičiau. Nuo 2006 metų Honda pakeitė XR400R  nauju kūriniu – CRF450X. Keturratis motociklas Honda TRX400EX turėjo lygiai tokį patį variklį kaip ir Honda XR400R.

Variklis:

  • Variklis: 397 kub.cm, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, SOHC, keturių vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 9.3:1
  • Karbiuratorius: 36mm karbiuratorius
  • Uždegimo sistema: CDI
    Maksimali galia: 23kW @ 8000 rpm

Išmatavimai:

  • Svoris: 116kg
  • Degalų talpa: 9,5l
  • Sėdynės aukštis: 929mm
  • Ratų bazė: 1424mm

Perdavimas:

  • Perdavimo tipas: Grandinė
  • Greičių dėžė: 5 laipsnių, mechaninė

Pakaba:

  • Priekyje: 43mm Showa pilnai reguliuojami amortizatoriai, rato eiga 279mm
  • Gale: Pilnai reguliuojamas, Showa amortizatorius, rato eiga 299mm

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje diskiniai/Gale diskiniai
  • Padangos: Priekyje: 80/100 -21. Gale: 110/100 -18

XR500R


Vienas iš pirmųjų XR modelių. Pirmieji XR500R modeliai gale turėjo du amortizatorius. 1983 metais variklis buvo patobulintas RFVC technologija. Šis modelis laimėjo “Baja” varžybas ir greitai buvo perdarytas į 600 kub.cm modelį. Buvo gaminamas nuo 1979 metų iki 1985-tųjų.

XR600R


XR600R – Baja lenktynių “karalius”. Pristatytas 1985 metais ir patobulintas 1992-siais šis modelis laimėjo daugybę varžybų vykusių dykumose. Kaip bebūtų keista motociklas turėjo oru aušinamą, vieno cilindro variklį su RFVC technologija, visai kaip 400R ir 250R modeliai. Variklis išspaudė tik 34kW tačiau sukimo momentas buvo palyginti didelis – 51Nm. 2000-siais metais šį dykumų karį Honda pakeitė savo visiškai nauju žvėrimi – XR650R.

Variklis:

  • Variklis: 591cc, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, keturių vožtuvų
  • Karbiuratorius: Keihin
  • Uždegimo sistema: CDI

Išmatavimai:

  • Svoris: 128kg
  • Degalų talpa: 10,5l
  • Sėdynės aukštis: 940mm
  • Ratų bazė: 1455mm

Perdavimas:

  • Perdavimo tipas: Grandinė
  • Greičių dėžė: 5 laipsnių, mechaninė

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje ir gale diskiniai
  • Padangos: Priekyje: 80/100 -21. Gale: 110/100 -18

XR650R


XR650R tai ne patobulintas XR600R modelis – tai visiškai naujas motociklas. Galingas, 649cm3, skysčiu aušinamas, SOCH variklis buvo priderintas prie naujo aliuminio rėmo. Motociklas atrodo tikrai didelis ir sunkus, tačiau svėria palyginti nedaug – apie 130kg. Naujuoju dykumų karaliumi tituluojamas XR650R pateisino savo vardą. Visur kur tik pasirodydavo, šis modelis būdavo nepralenkiamas. Mažai offroad stiliaus motociklų perkopdavo 160km/h ribą, bet XR650R sugebėjo pasiekti net 180km/h. 649cm3, SOCH variklis galiniam ratui perduodavo neįtikėtiną kiekį galios. Net dirbdamas laisvais sūkiais variklis pasiekia daugiau nei 20Ag . Varikliui  išsisukus iki 6600rpm pasiekiama maksimali galią – 61Ag. Tokią galią variklis išlaiko iki pat 8400rpm. Dauguma važiuotojų sutinka kad šį motociklą “išsukti” iki galo beveik neįmanoma, o variklio resursas bei remonto intervalai tiesiog stulbina. Deja XR650R neturi el. starterio, o “užkikinti” jį kartais tikrai labai sunku.

Variklis:

  • Variklis: 649cc, skysčiu aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, keturių vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 10.0:1
  • Karbiuratorius: 40mm Keihin
  • Uždegimo sistema: CDI

Išmatavimai:

  • Svoris: 125kg
  • Degalų talpa: 9.8l
  • Sėdynės aukštis: 934mm
  • Ratų bazė: 1455mm

Perdavimas:

  • Perdavimo tipas: Grandinė
  • Greičių dėžė: 5 laipsnių, mechaninė

Pakaba:

  • Priekyje: 46mm Kayaba pilnai reguliuojami amortizatoriai, rato eiga 284mm
  • Gale: Pilnai reguliuojamas, Kayaba amortizatorius, rato eiga 307mm

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje diskiniai/Gale diskiniai
  • Padangos: Priekyje: 80/100 -21. Gale: 110/100-18

XR650L


XR650L labiau panašus į XR600R modelį, nei į XR650R. Jis, kaip ir didžioji dalis XR modelių, turi plieninį tuščiavidurį rėmą, kuriame cirkuliuoja tepalas. Taipogi šis modelis komplektuojamas su 644cm3, oru aušinamu, SOCH, vieno cilindro varikliu. Dėl visų priedų, kurie leidžia XR650L riedėti bendrojo naudojimo keliais, motociklas sveria palyginti daug – sausas svoris 147kg. Šiame modelyje esantis el. starteris palengvina užvedimą sunkiomis akimirkomis. Kaip bebūtų- neapsigaukite, šis motociklas tik nuriedėjęs nuo konvejerio gali tiesiu taikymu nerti į dykumų teikiamus malonumus – tai juk XR !

Variklis:

  • Variklis: 644cc, oru aušinamas, vieno cilindro, keturtaktis, keturių vožtuvų
  • Suspaudimo laipsnis: 10,0:1
  • Karbiuratorius: Keihin 42,5mm
  • Uždegimo sistema: CDI

Išmatavimai:

  • Svoris: 147kg
  • Degalų talpa: 10,5l
  • Sėdynės aukštis: 940mm
  • Ratų bazė: 1455mm

Perdavimas:

  • Perdavimo tipas: Grandinė
  • Greičių dėžė: 5 laipsnių, mechaninė

Pakaba:

  • Priekyje: 43mm Showa amortizatoriai, reguliuojamas suspaudimas, rato eiga 295mm.
  • Gale: Pilnai reguliuojamas, Showa amortizatorius, rato eiga 279mm

Stabdžiai/Padangos:

  • Stabdžiai: Priekyje diskiniai/Gale diskiniai
  • Padangos: Priekyje: 80/100 -21. Gale: 110/90 -18

Patarimai

…BET tobulų nėra. XR modeliai turi ir silpnų vietų. Tikriausiai visų modelių, be išimties, silpniausia vieta galinės pakabos guoliai. Jie per mažai apsaugoti nuo vandens ir purvo, be to neturi tepimo taškų, todėl ilgesnį laiką jų nejudinus ir nesutepus  iš naujo, jie tiesiog užrūdyja. Viskas baigiasi gerai jei pavyksta galinės šakės ašį iškalti arba išpresuoti, bet jei nepavyksta prasideda linksmybės. Todėl, jeigu važinėjate XR, skirkite daugiau dėmesio galinei motociklo pakabai ir jos priežiūrai.

Pirmieji XR650R modeliai silpną vietą turėjo sankabos įvorėje. Joje buvo per mažai tepimo kanalų, todėl ilgiau palaikius nuspaustą sankabą įvorė tiesiog prikepdavo prie velenėlio. Vėliau Honda tai ištaisė.

Turbūt vienas iš baisiausių dalykų susijęs su XR, tai šalto motociklo užkūrimas. Šokinėkite iš laimės, jei jūsų modelis turi el. starteri, nes jei ne, kartais gali tekti rimtai paprakaituoti. Šiltas motociklas dažniausiai kuriasi gerai, beto dauguma XR modelių turi karšto užvedimo sistemą. Kaip bebūtų reguliariai tikrinami vožtuvų tarpeliai ir švarus karbiuratorius tikrai palengvins jūsų draugystę su XR.

Kategorija : Enduro / Istorija / Moto technika
Reitingas: 4.60 (Įvertino 10)

Komentarai:
saulius 2010 08 25 | 17:55

buvo įdomu ačiū

grizla 2010 11 6 | 21:18

daugiau tokiu aprasymu idekit

Laika 2010 11 24 | 16:38

Saunuolis Andriau :)

ice 2011 04 14 | 20:41

sehr gut !

as 2011 06 19 | 1:59

Kazkokiu nesamoniu prirasyta,
beveik visi r serijos registruojami, registracijai deje, bet posukiai ner butini.
Apie xr650r tai is viso nesamoniu prirasyta, ant laisvu apsuku su ziburiu nerasi 20ag, toliau visa galia baigiasi ties ~7700 rpm.
Jei salto xr uzkurimas is 1-3 kicku yra baisus dalykas tai atsiprasau.
Kuris xr turi karsto uzvedimo sistema net neisivaizduoju.
Ir cia tik labiausiai istrige dalykai.

tautvas 2011 07 19 | 18:26

ar jus suprantat ka jus isvis snekat. Honda xr650r yra viena geriausiu hondu. Nera dar tokio krosinio motociklo jam prilygstanciu tiek jega tiek maks greiciu ir panasiai


Žymos:

Prisijungimas

  • Artimiausi moto renginiai:
    • Anonsuojamų renginių nėra
Mažiausia degalų kaina:

Projekto draugai: