Gruodis 2018
P A T K P Š S
« Bal    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

MOTOpress veidaknygėje


Reklama:



2011 m. SuperCross čempionatas JAV – susipažinkime

2011 01 25 | Autorius - Tomas

Pasibaigus motokroso sezonui, po Naujų metų – sausio 8 d., prasidėjo 2011 AMA/FIM Supercross sezonas.

Vienas didžiausių moto renginių – Superkroso čempionatas JAV, organizuojamas kasmet. Šiemet varžybų serijos pirmasis etapas prasidėjo sausio 8 d. Kalifornijoje „Angel Stadium Anaheim“. Sausio 15 d. antrasis etapas įvyko „Chase Field Phoenix“. O trečiasis etapas prieš kelias dienas – sausio 22 d., pasibaigė „Dodger Stadium Los Angeles“. Taigi jau pirmieji rezultatai žinomi, tačiau iš 17 etapų dar liko 14:

Sausio 29 d., 4 etapas; Oak-Alameda City Stadium Oakland;
Vasario 5 d., 5 etapas; Angel Stadium Anaheim, Calif.;
Vasario 12 d., 6 etapas; Reliant Stadium Houston;
Vasario 19 d., 7 etapas; Qualcomm Stadium San Diego;
Vasario 26 d., 8 etapas; Georgia Dome Atlanta;
Kovo 5 d., 9 etapas; Daytona Int’l Speedway Daytona, Fla. ;
Kovo 12 d., 10 etapas; Lucas Oil Stadium Indianapolis;
Kovo 19 d., 11 etapas; Jacksonville Municipal Stadium Jacksonville, Fla.;
Kovo 26 d., 12 etapas; Rogers Centre Toronto, ON;
Balandžio 2 d., 13 etapas; Cowboys Stadium Arlington, Texas;
Balandžio 9 d., 14 etapas; Edward Jones Dome St. Louis;
Balandžio 16 d., 15 etapas; Qwest Field Seattle;
Balandžio 30 d., 16 etapas; Rice-Eccles Stadium Salt Lake City;
Gegužės 7 d., 17 etapas; Sam Boyd Stadium Las Vegas.

Prieš pradėdami jau pasibaigusių etapų trumpų apžvalgų seriją, norime su šia motosporto šaka šiek tiek supažindinti mažai apie tai girdėjusius. Taigi…

Kas Tai? Tai vienas didžiausių moto renginių JAV. Varžybos vyksta uždarose patalpose arba stadionuose – dažniausiai skirtuose beisbolui arba amerikietiškam futbolui. Į renginį susirenka nuo 40 000 iki 70 000 žiūrovų. Žinant, kad 2011 metų Supercross sezoną sudaro 17 etapų, nesunku paskaičiuoti – vidutiniškai varžybas aplankys apie 1 mln. žmonių. O dar kiek šį metų renginį per TV stebės žiūrovų. Beje, TV transliacijos labai brangios. Anksčiau jas transliuodavo Prancūzijos televizija, bet dabar varžybas galima stebėti tik per Amerikos TV sporto kanalus.


Visiems etapams trasą formuoja speciali komanda. Tam tikslui kviečiami buvę Supercross čempionai, o trasos konfigūracija skelbiama prieš varžybas. Sportininkai ją studijuoja lygiai taip pat, kaip ralio ar formulės lenktynininkai. Į stadioną suvežama virš 200 sunkvežimių žemių. Trasos gruntas dažniausiai kietas, išskyrus tuos atvejus, kai trasa yra ne po dengtu stogu ir lyja lietus. Trasoje labai daug tramplynų – dvigubi, trigubi, ”bangos”, daug kitų sudėtingų elementų. Supercross „bangos“ skiriasi nuo motokroso – jos čia mažesnės, dažnesnės ir aštresnės. Prieš kelis metus įvestas dar vienas elementas – smėlio sekcija, t.y. formuojant trasą tiesės arba posūkio atkarpoje panaudojamas smėlis. Įdomu tai, kad visi sportininkai važiuoja su „kietai” dangai skirtomis padangomis ir jos smėliui visiškai netinka. Trasos rato įveikimo laikas – iki 1 min.

http://www.youtube.com/watch?v=193lJJBjaRY

Važiavimo technika – apie 50% sportininkas praleidžia ore, tad tramplynams įveikti naudojama „pjovimo“ technika ( angl. – scrub) – prieš kalną motociklas paverčiamas, kad šoktų ne į aukštį, o į tolį ir nusileistų ant žemės išlaikant maksmalų greitį. Tokia šuolių technika naudojama ir motokrose. Superkrose pranašesnis tas sportininkas, kuris suras sau geriausią šuolių ritmą tarp tramplinų: 2+2, 3+1, 2+3+1, ir t.t. Tramplynų sekcijų įveikimas gali būti labai skirtingas, todėl sportininkas kartu su komandos personalu ieško greičiausių trajektorijų ir palankiausio šuolių ritmo. Na ir vienas svarbiausių elementų – tai posūkiai, į kuriuos kartais tenka ne įvažiuoti, o atskristi.

Varžybų sistema – važiuojama su Supercross trasai paruoštais krosiniais motociklais turinčiais iki 250 cm³ ir, iki 450 cm³, darbinio tūrio variklius. 450 cm³ klasėje važiuojama visuose 17 etapų . O 250 cm³ klasė suskirstoma dar į du pogrupius – „East“ ir „West“. Galima tapti „250 East“ arba „250 West“ čempionu. Abu pogrupiai važiuoja po 8 etapus ir paskutiniame, kuris įvyksta Lasvege, jie susitinka, kad išsiaiškintų stipriausius „250 Lites“ klasėje. Kaip ir kitose varžybose, čia yra treniruotės ir kvalifikaciniai važiavimai. Kvalifikaciniuose 450 ir 250 klasių važiavimuose dalyvauja po 20 dalyvių. Iš kiekvieno važiavimo po 9 sportininkus patenka į finalą, o likusieji į LCQ (paguodos arba paskutinės galimybės) važiavimą, iš kurio dar 2 sportininkai patenka į pagrindinį finalą. Finale startuoja po 20 dalyvių abejose klasėse. 450 cm³ klasėje važiuojama 20 ratų, o 250 cm³ -15 ratų.

Šioms varžyboms skirtiems krosiniams motociklams amortizacija daroma kietesnė (kai kurių sportininkų motociklų amortizacija labai kieta), nes norint įveikti „bangas“ dideliu greičiu, arba po šuolio leidžiantis ir nepataikius ant tramplino nusileidimo, turi „nepramušti“ ir atlaikyti važiuoklė. Tam, kad mažo spindulio posūkiai trasoje būtų įveikiami lengviau, keičiamas amortizatorių tvirtinimo kampas (angl. – offset), kurio dėka sutrumpėja motociklo bazė.
Motociklo degalų tiekimo sistema sureguliuojama „aštresniam“ variklio darbui. Taip pat, kad motociklas lengviau spurtuotų prieš šuolį ant tramplino, dažnai jame naudojama didesnė galinė žvaigždė. Parenkama speciali išmetimo sistema. Dar, priklausomai nuo komandos arba sportininko piniginės storio, motocikle sudedamos lengvesnių metalų ir kompozitų detalės, keramikiniai guoliai, didesni radiatoriai, speciali sėdynė ir kt.

Dalyvauti Superkrose gali visi turintys FIM licenziją, todėl dažnai į Amerika žiemą atvažiuoja ir europiečiai. Didžiausias dėmesys atitenka gamyklinėms komandoms: HONDA, YAMAHA, SUZUKI, KAWASAKI ir KTM, nes jos turtingiausios ir geriausiai pasiruošusios techniškai. Didžiausia Europiečių viltis – tai 16 metų vokietis Ken Roczen. Jis pasirašęs kontraktą su KTM ir dalyvauja Superkroso „West“ pogrupyje, o vėliau grįš į Europą, kurioje dalyvaus Pasaulio motokroso čempionate (MX GP). Europiečiai jau yra tapę Superkroso čempionais. Taip pat dalyvauja mažo biudžeto dalyviai (angl. – privater). Jie važiuoja tarp visų, bet metų pabaigoje apdovanojami atskirai…

http://www.youtube.com/watch?v=ZuvEafBVbpU

Medžiagą paruošė ROBERTS MX – oficialus amerikietiškų MAXIMA tepalų atstovas Lietuvoje.

Kategorija : Moto sportas / Užsienyje
Reitingas: 5.00 (Įvertino 7)

Komentarai:
Linas 2011 02 18 | 14:54

Viskas labai finai…,būtų,seniau dvitakčiai motoriukai gražiau skambedavo,tai galima į tą grožį būdavo žiūrėt neatsitraukiant.


Prisijungimas

  • Artimiausi moto renginiai:
    • Anonsuojamų renginių nėra
Mažiausia degalų kaina:

Projekto draugai: